Mary Looman nieuwe PvdA wethouder in Hardenberg

18 maart 2021

PvdA draagt opvolger voor

Mary Looman nieuwe PvdA-wethouder in Hardenberg

Mary Looman is de nieuwe PvdA-wethouder in het college van Hardenberg. De PvdA is blij met Looman: “Met Mary is het college van B&W weer op sterkte met een krachtige bestuurder. Ze heeft ruime ervaring met precies de portefeuilles waar we naar zochten: Werk en inkomen, Onderwijs en Educatie, Kunst en Cultuur en Welzijn”, aldus fractievoorzitter Rein Jonkhans. Looman volgde Gitta Luiten op, die per 1 april vertrok.

Ruime bestuurlijke ervaring

De PvdA presenteert met Looman een sterke kandidaat met veel ervaring in gemeentelijk bestuur. Ze was waarnemend burgemeester van de gemeente Skarsterlân, waar ze de fusiegemeente De Friese Meren tot stand bracht. Van 2002 tot 2010 was ze wethouder en eerste locoburgemeester van de gemeente Midden-Drenthe met portefeuilles sociale zaken en werkgelegenheid, welzijn en jongerenbeleid, gezondheidszorg, cultuur en onderwijshuisvesting. Ook was ze lid van provinciale staten van Drenthe (1999-2002).

Naast haar bestuurlijke werk heeft Looman ervaring als docent communicatie, coaching en intervisie aan de Hanzehogeschool in Groningen en als bestuurslid bij een groot aantal organisaties voor gezondheidszorg en welzijn, onderwijs en cultuur.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Rein Jonkhans, tel. 06-1043 0489,