Door op 22 oktober 2014

Samen met SPD Uelsen en PvdA Tubbergen in actie tegen Duitse tol!

unnamed

Actie tegen tol op Duitse wegen

Samen met de SPD uit Uelsen, PvdA Tubbergen en PvdA Hardenberg hebben we actie gevoerd tegen de plannen van de Duitse regering om tol te heffen voor het gebruik van de wegen in Duitsland. Als grensgemeenten zijn we het hier niet mee eens. Over en weer wordt er gebruik gemaakt van allerlei voorzieningen. Winkelbezoek, recreatie, woon en werkverkeer. Ben je het er ook niet mee eens ondersteun dit dan door het tekenen van deze petitie:

Het bestuur van de SPD Grafschaft Bentheim heeft op 3 Oktober 2014 deze online-petitie tegen de plannen van Alexander Dobrindt, minister van verkeer, opgesteld, om het belang van de grensregio te verduidelijken en deze plannen te verhinderen.

“Wij zijn door veel burgers aangesproken, of zij hun stem tegen de tolheffing kunnen laten horen. Tegenwoordig is het eenvoudiger en sneller om een internet-petitie te ondertekenen; een paar clicks en het invoeren van je eigen naam zijn voldoende”, zegt de plaatsvervangende voorzitter van de SPD Grafschaft Bentheim, Dr. Carin Stader-Deters.

De SPD hoopt op veel stemmen uit Nederland. Daarom is de petitie ook in het Nederlands te vinden. Het doel van deze online-petitie is, zo veel mogelijk ondersteuning te verkrijgen en om deze aansluitend aan het parlementslid Dr. Daniela de Ridder en de minister van verkeer te overhandigen.

Volgens het partijbestuur van de SPD Grafschaft Bentheim mag er geen tol op Duitse wegen geheven worden! PvdA Hardenberg en PvdA Tubbergen zijn het hier helemaal mee eens!