Door Cees Uri op 8 februari 2017

Werkbezoek Tweede Kamerlid Henk Nijboer

Op vrijdag 27 januari 2017 organiseerde de afdeling Hardenberg- Ommen, samen met de afdelingen Emmen, Coevorden en Borger-Odoorn, een werkbezoek met het tweede kamerlid Henk Nijboer. Henk Nijboer staat op plek 7 voor de komende Tweede Kamerverkiezingen. De delegatie van de PvdA bestond verder uit wethouder René de Vent, wethouder Joop Brink , oud wethouder van Emmen Ton Sleeking, provinciaal statenlid Anneke Beukers en fractie- en bestuursleden van de genoemde afdelingen.

Het eerste deel van het werkbezoek bestond uit een inleiding, een rondleiding en een tafelgesprek op het Regionaal Technisch Centrum te Hardenberg. De delegatie werd ontvangen door de directeur van de instelling de heer Joost Liese. Na een inleiding van zijn kant, waar de geschiedenis, maar ook vooral de toekomst van het RTC belicht werd, kreeg de delegatie een rondleiding door de school. Tijdens deze rondleiding was er ruimschoots tijd om studenten en docenten te spreken. Voor het laatste onderdeel van het werkbezoek was een tafelgesprek georganiseerd waaraan drie studenten van de school participeerden. Centraal stonden thema’s als werk garantie, combinatie werk en studie en de vraag hoe een groot potentiele arbeidsmarkt in Duitsland beter bediend kan worden. De studenten namen actief deel aan het gesprek en hadden voldoende vragen voor de politiek in het algemeen en Henk Nijboer in het bijzonder.

Het tweede deel van het werkbezoek stond in het teken van een bezoek aan het bedrijf De Erfontwikkelaar van Ingenieur H. Oldenhinkel. Dit deel was geheel voorbereid door twee fractieleden van de PvdA Hardenberg.

Hier lieten Henk Nijboer en de andere PvdA-ers zich bijpraten over de ruimtelijke ontwikkelingen op het platteland. De heer Oldenwinkel hield een gedreven betoog over nieuwe verdienmodellen in de landbouw, de inpassing van zonnevelden en windmolens, kwaliteitsimpuls groene omgeving, mestverwerking en de leefbaarheid op het platteland.

In het laatste deel van dit bezoek vertelde Karin Oldenhinkel over haar ervaring als jobcoach. Karin is jobcoach bij Caprisma Dalfsen.

Al met al een prima verlopen, goed georganiseerd en inspirerend werkbezoek. Op dit moment zijn we al druk bezig met het volgende werkbezoek. Deze vindt wederom in samenwerking met Emmen, Coevorden, Borger- Odoorn en Harden- Ommen plaats. Op zaterdag 18 februari zal staats- secretaris Jette Klijnsma een bezoek brengen aan deze gemeenten.

Cees Uri

Cees woont al jaren in Dedemsvaart met zijn vrouw Thea. Samen hebben zijn een dochter en een zoon. Hij heeft jarenlang als schoolleider en clusterdirecteur in het primair openbaar onderwijs in de gemeente Hardenberg gewerkt. Cees is eigenaar van Cees Uri Schoolmanagement, Advies & Coaching. In de jaren 90 van de vorige eeuw Is Cees

Meer over Cees Uri