ZEKER ZIJN DAT JE ER BIJ HOORT

Een eerlijke toekomst voor iedereen, goede zorg, geen armoede meer en een duurzame samenleving: dat zijn de belangrijkste punten in het verkiezingsprogramma van de PvdA Hardenberg. Zeker zijn dat iedereen mee kan doen: daar gaat het ons om. Iedereen heeft recht op een veilige basis: een thuis, een vangnet voor als het even tegen zit en een eerlijke kans om wat van je leven te maken. Of je nou jong of oud, arm of rijk, ziek of gezond, zzp-er bent of een vaste baan hebt. Dat vinden we wel zo eerlijk.

Dat is jammer genoeg nog niet zo. Er groeien nu nog teveel kinderen op in armoede: die kunnen niet mee op schoolreisje, naar de sportvereniging of op muziekles. Een ander voorbeeld: veel zzp-ers, en daar zijn er Hardenberg nogal wat van, kunnen nu nergens op terugvallen als ze even niet kunnen werken, omdat een arbeidsongeschikheidsverzekering te duur is. En er zijn nog teveel mensen die geen geschikt huis kunnen vinden. Daar willen we wat aan doen.

Een ander belangrijk punt is duurzaamheid: zowel als het gaat om energie en milieu, maar ook om een sociale samenleving. “Mensen moeten zeker kunnen zijn van schone en betaalbare energie. Maar voor ons is een duurzame samenleving meer dan dat: het gaat erom dat er aandacht en goede zorg is voor iedereen”.

Verkiezingsprogramma PvdA Hardenberg 2022-2026

Waar ben je naar op zoek?