Partij van de Arbeid: Eerlijke kansen!

4 januari 2022

Gert Luisman is de nieuwe lijsttrekker van de PvdA Hardenberg. ‘Eerlijke kansen’ luidt de titel van het verkiezingsprogramma 2022-2026 van de sociaaldemocraten.

De Partij van de Arbeid maakt zich hard voor een eerlijker en fatsoenlijker Hardenberg. “Wij gaan voor een gemeente waarin iedereen eerlijke kansen krijgt. Dat betekent dat we extra aandacht hebben voor mensen die het moeilijk hebben in de samenleving. Ik vind het absoluut een plicht van de samenleving om ook voor de kwetsbaren te zorgen”, zeg Gert Luisman, een nieuw gezicht in de lokale politiek. De 67-jarige Hardenberger is al jaren lid van het bestuur van de PvdA Hardenberg. Hij is gepensioneerd, nadat hij jarenlang werkzaam was bij de Gemeente Hardenberg. Naast Gert kent de lijst van de PvdA een aantal bekende en nieuwe namen, waaronder Rein Jonkhans, Arsanio Wiet, Gilbert Hofsink en de 19-jarige Ivo de Vries.

De belangrijkste thema’s in het verkiezingsprogramma zijn zorg en gezondheid, werk en inkomen, duurzaamheid, wonen, leefbaarheid en sociale kwaliteit.

“Samenleven doe je samen”

Voor de PvdA is de sociaaldemocratie het uitgangspunt en is het vanzelfsprekend dat iedereen eerlijke kansen krijgt en mee kan doen. Bestuursvoorzitter Cees Uri geeft aan dat met de inzet van de PvdA de laatste jaren mooie resultaten zijn behaald, zoals het programma Pak je kans, het budgetloket, huizen in kleinen kernen en betere huisvesting van scholen en daarmee aandacht voor goed onderwijs.

De toenemende tegenstellingen in ons land noemt Cees een punt van zorg. “Arm en rijk, hoog- en laagopgeleiden; wij zetten ons in voor een samenleving waarin iedereen een eerlijke kans heeft om zijn of haar leven zelf vorm te geven en eigen idealen na te streven. De PvdA wil dat de gemeente waar nodig daarbij een steuntje in de rug geeft. Dit moet in redelijkheid voor iedereen beschikbaar zijn. Zo werken we aan een samenleving waar iedereen zich thuis voelt en waar je er zeker van bent dat je gehoord wordt. Samenleven doe je niet alleen, samenleven doe je samen.”

Gert Luisman, lijsttrekker Partij van de Arbeid en Cees Uri, voorzitter afdeling Hardenberg